Broadway - New York : Η Jane Fonta μας «υπογράφει» επάνω στο πρόγραμμα της παράστασης ……

Welcome to my blog
“ Το ταξίδι , όπως και η αγάπη , εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα.” Alain de Botton Ελβετός συγγραφέας

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Συνέντευξη με τον Γιάννη Σπανό

Με τον Γιάννη Σπανό  η λέξη σεμνότητα αποκτά  νόημα και σημασία  γιατί  ο ίδιος  χρόνια τώρα στην υπηρεσία του ελληνικού τραγουδιού   παραμένει  εκτός δημοσιότητας  και υπερβολικής  προβολής. Σ’ αυτήν  την συνέντευξη ο Γιάννης Σπανός  που μας έχει χαρίσει μοναδικά  τραγούδια που όλοι μας έχουμε τραγουδήσει και αγαπήσει, για  ακόμη μια φορά αποδεικνύει  την ποιότητα του.   



                                  Η    ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ


Από τους πρωτεργάτες του νέου κύματος που έδωσε μια νέα ώθηση στο ελληνικό τραγούδι την  δεκαετία του ΄60  δεν νοσταλγείτε την εποχή εκείνη;

Η δεκαετία του ’60   αποτέλεσε ένα σταθμό , μια εκρηκτική άνθηση  στον καλλιτεχνικό τομέα της πατρίδας μας .Το έντεχνο  τραγούδι  γνώρισε μια πρωτοφανή ακμή   που χαρακτήρισε και τις δυο επόμενες δεκαετίες , ωραία χρόνια  , γράφαμε τραγούδια  χωρίς  καμιά παρέμβαση από τις δισκογραφικές εταιρείες  , βγάζαμε  στο «χαρτί»  ότι καλύτερο είχαμε  μέσα μας , πράγμα που σήμερα  δεν το επιτρέπουν  οι μάνατζερ των πολυεθνικών δισκογραφικών  εταιρειών . Ασφαλώς  και νοσταλγώ εκείνη  την  «χρυσή»  εποχή ….


Πως βρεθήκατε στο Παρίσι ;  


Αφού τέλειωσα τις υποχρεώσεις μου στην Ελλάδα  και την στρατιωτική μου θητεία αποφάσισα να  αναζητήσω τη τύχη μου στο εξωτερικό και αφού περιπλανήθηκα  στην Ιταλία  και την Αγγλία  κατέληξα  τελικά  στη Γαλλία όπου  παρά τις δυσκολίες που  αντιμετώπισα  κατάφερα να βρω δουλειά σαν πιανίστας  σε νυχτερινό κέντρο της  αριστερής  όχθης  του  Σηκουάνα. Συνεργάστηκα με γνωστά  ονόματα του Γαλλικού τραγουδιού όπως την  Pia Colombo  την Juliette Gréco τον  Georges Brassens κα


 Έχω διαβάσει  πως  η Μπριζίτ Μπαρντό ερμήνευσε  κάποιο  τραγούδι σας μιλήστε μου για αυτή τη συνεργασία  ;  


Η  Μπριζίτ  Μπαρντό  τότε μεσουρανούσε στον κινηματογράφο  και γύριζε την μια ταινία μετά την άλλη .  Την έγραψα λοιπόν ένα τραγούδι το Sidonie” που το τραγούδησε  με την κιθάρα της  στην ταινία του Λουι Μαλ  «Ιδιωτική μου Ζωή» (1962), δεν είχα όμως άμεση επαφή με την Μπαρντό , δεν μπορούσες  να την πλησιάσεις εύκολα , δεν θα  έλεγα πως υπήρξε φίλη μου  όπως η  Juliette Gréco που τραγούδησε πολλά τραγούδια μου   και πέρασα πολύ ωραία κοντά της


Δεν είχατε μέσα σας τον νόστο της επιστροφής στην πατρίδα ;

 Να σας πω τα καλοκαίρια ερχόμουν στην  Αθήνα για  να δω τους δικούς μου και κάποια στιγμή συναντώ τον Γιώργο Παπαστεφάνου(ραδιοφωνικός παραγωγός  της Ελληνικής  Ραδιοφωνίας   και στιχουργός) ,  αποφασίζουμε  λοιπόν να γράψουμε τα πρώτα μας τραγούδια , και  έτσι ηχογραφήθηκε  το «Μια φορά θυμάμαι»  στην Lyra  επί εποχής  Αλέκου   Πατσιφά  ένας εξαιρετικός άνθρωπος που άφησε το στίγμα του στην  δισκογραφία , το τραγούδησε η Αρλέτα και έγινε μεγάλη επιτυχία . Έτσι ξεκίνησε το Νέο Κύμα  στο ελληνικό τραγούδι   αφού την εποχή εκείνη   ήταν της μόδας η Νουβέλ Βάγκ  στον κινηματογράφο, με τον μεγάλο  Γάλλο σκηνοθέτη Ζαν Λικ   Γκοντάρ .


Μας έχετε προσφέρει  εξαιρετικά  soundtracks   γιατί στη συνέχεια δεν ασχοληθήκατε με την κινηματογραφική μουσική ;


Εγώ είμαι πάντα πρόθυμος να  ασχοληθώ , αλλά φαίνεται δεν είμαι μέσα στα κυκλώματα , ίσως επειδή δεν έχω επαφές  με τους καινούργιους δημιουργούς , και δεν μου έχουν γίνει κάποιες προτάσεις

Ποια θεωρείται  σαν την πιο ιδανική ερμηνεύτρια  των τραγουδιών σας ;

Είναι μια δύσκολη ερώτηση  , γιατί δεν μπορώ να προτείνω  μια  η να προτιμήσω κάποια , επειδή κάνω διαφορετικά  είδη μουσικής ,από λαϊκό μέχρι μπαλάντα ,  και ερωτικό τραγούδι  η λαϊκή μπαλάντα .Είναι δύσκολη η ερώτηση  ,  πάντως μπορώ να σας πω  και να υπογραμμίσω  ότι κάθε φορά που διάλεξα μια τραγουδίστρια  και κυρίως καινούργια φωνή , μου άρεσε παρά πολύ για να το κάνω

Ποιο θεωρείται τραγούδι-σταθμό στην καριέρα σας ;


Την «Πλατεία Αριστοτέλους» που τόσο αγαπήθηκε από τον κόσμο


Δεν μας έχετε συνηθίσει σε εμφανίσεις  εκτός Αθηνών , εξ   όσων  θυμάμαι στην Καβάλα δεν έχετε εμφανιστεί ακόμη  


Η Καβάλα είναι μια πανέμορφη πόλη  και θα ήθελα πολύ να την επισκεφτώ , με συνδέουν ευχάριστες αναμνήσεις με την πόλη σας και θα ήθελα πολύ να έρθω να παίξω  αρκεί να δεχόμουν  μια πρόσκληση .Θα  ερχόμουν στη Καβάλα  με μεγάλη ευχαρίστηση  όποτε με καλούσατε . 

                                                      στάθης Χαρπαντίδης 
                                                      στράτος Κοντέλης
               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου