Broadway - New York : Η Jane Fonta μας «υπογράφει» επάνω στο πρόγραμμα της παράστασης ……

Welcome to my blog
“ Το ταξίδι , όπως και η αγάπη , εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα.” Alain de Botton Ελβετός συγγραφέας

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΟΥΛΟΓΗΣ (συνθέτης) « αποζητώ την ψυχική σύνδεση του ακροατή με το κομμάτι, ακόμη κι αν αυτό αγγίξει μόνο έναν ακροατή…..»



Info : O Γιώργος Ξουλόγης κατάγεται από την Καβάλα, είναι συνθέτης κινηματογραφικής μουσικής, μουσικολόγος, εξαιρετικός κιθαρίστας και πιανίστας, και δηλώνει γοητευμένος από όλα τα είδη της μουσικής, ανεξάρτητα από το είδος και το στυλ. Παρά το νεαρό της ηλικίας του έχει  να επιδείξει ένα πλούσιο συνθετικό  έργο , έχει  συνθέσει πολλά διαφορετικά ειδή μουσικής όπως (ambient, abstract, minimal, contemporary, classical, και ethnic) και τα τελευταία χρόνια έγραψε  τα μουσικά θέματα  στις ταινίες , One Line καιThe Dinnerτου Δημήτρη Αργυρίου , Speak Up του Γιώργου Σαμαρόπουλου  και για τα ντοκιμαντέρ “Live the magic” των στούντιο Κοτσιρέα , Its a good life του Τάσου Γιαπουτζή . Αυτόν τον καιρό ο Γιώργος  ολοκληρώνει την μουσική σ’ ένα  video Game που θα κυκλοφορήσει προσεχώς στην αγορά από μεγάλη αμερικανική εταιρεία.



                        Η  ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

Θα  θέλαμε να γνωρίσουμε καλύτερα τον συνθέτη και μουσικολόγο  Γιώργο Ξουλόγη , τι ήταν εκείνο που τον  παρακίνησε να ασχοληθεί με την μουσική , και ποια είναι η μέχρι τώρα πορεία του ;

Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε και την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω για μένα και το μέχρι τώρα έργο μου. Στα έξι  μου χρόνια παρακολούθησα ένα κονσέρτο για πιάνο και τότε ένιωσα ότι η μουσική ήθελα να είναι η κύρια ενασχόληση μου. Έκτοτε και μέχρι σήμερα σπουδάζω και μελετάω αδιάκοπα τη μουσική , ενώ παράλληλα δουλεύω επαγγελματικά ως μουσικός εκτελεστής από την ηλικία των δεκαπέντε χρόνων. Συνθέτω από νεαρή ηλικία αλλά με την σύνθεση κινηματογραφικής μουσικής ασχολούμαι τα τελευταία πέντε χρόνια.

Θεωρείς ότι σε επηρέασαν κάποιοι συνθέτες  στην κινηματογραφική σύνθεση ;

Λόγω των κλασσικών σπουδών μου, οι πρώτες μου επιρροές  ήταν κλασσικοί συνθέτες κυρίως της Ρομαντικής Εποχής και του Ιμπρεσιονισμού όπως οι: Beethoven, Chopin, Liszt, Korsakov, Mussorgsky, Ravel, Debussy, Stravinsky και άλλοι. Στα πλαίσια της κινηματογραφικής μουσικής έχω επηρεαστεί από τους Δημήτρη Παπαδημητρίου, Vangelis,  Elmer Bernstein, Jerry Goldsmith, Bill Conti, James Horner, John Williams and Hans Zimmer  και από πολλούς άλλους.

Υπάρχουν  ήχοι  που τους κουβαλάς μέσα σου και θα ήθελες να τους κανείς μουσική;

Πολύ βαθυστόχαστη ερώτηση! Είχα την τύχη να μεγαλώσω δίπλα στην θάλασσα, στην πόλη της Καβάλας. Ως εκ τούτου ενυπάρχουν μέσα μου οι ήχοι των κυμάτων, έντονα και ποικίλα μουσικά αποτυπώματα διάφορων μεταναστευτικών πουλιών που εναλλάσσονται αρμονικά στο πέρας των εποχών. Επίσης, έντονα είναι τα βυζαντινά ακούσματα και μελωδίες του ψάλτη παππού μου Γιάννη Κλωναρίδη όπως και άλλοι ήχοι που πέρασαν μέσα μου από την παιδική μου ηλικία ως σήμερα και τους αποτυπώνω στο χαρτί αβίαστα ή μη. 

 
Πιστεύεις  ότι άλλαξε  κάτι  στο χώρο της κινηματογραφικής  μουσικής  τα τελευταία χρόνια; υπήρξαν νέες ιδέες;



Θεωρώ ότι ιδίως μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90 άρχισε να αλλάζει ο ήχος στον κινηματογράφο και να χρησιμοποιείται περισσότερο ηλεκτρονικός ήχος. Σίγουρα το ηλεκτρονικό στοιχείο έχει διευκολύνει αρκετές διαδικασίες αλλά έχει και τα αρνητικά του. Εμφανίζονται δηλαδή συνθέτες με ελάχιστες μουσικές γνώσεις, οι οποίοι με ένα καλό synthesizer και κάποια καλά software δημιουργούν εύκολα μουσικά θέματα. Επίσης, λόγω του οικονομικού περιορισμού παγκοσμίως πια, αποφεύγεται η χρήση μεγάλων ορχηστρικών συνόλων στις ηχογραφήσεις. Οι σκηνοθέτες άλλωστε δε ζητούν πια μεγάλα ορχηστρικά θέματα όπως τις δεκαετίες του ’70 και του ΄80. Απαιτούν σύντομα μουσικά θέματα και υποτονική μουσική. Έχει πάψει πια η μουσική να έχει τη λειτουργικότητα που είχε. Τώρα όλοι επιδιώκουν την ατμόσφαιρα.



Όταν συνθέτεις ένα έργο αποζητάς η μουσική σου να προσεγγίζει ένα ευρύ κοινό ;



Εξαρτάται τον προορισμό του έργου. Όταν εκφράζομαι μέσω ενός συμφωνικού ποιήματος ή ενός κομματιού για πιάνο αποζητώ την ψυχική σύνδεση του ακροατή με το κομμάτι, ακόμη κι αν αυτό αγγίξει μόνο έναν ακροατή. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η μουσική που γράφω δεν επιδιώκω να είναι διαδραστική. Στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση όμως είναι πολύ διαφορετικά. Είμαι μέλος μιας ομάδας και ο στόχος είναι ακριβώς η προσέγγιση ενός ευρύ, σύνθετου κοινού.



Θα θεωρούσες τον εαυτό σου αποκλειστικά συνθέτη κινηματογραφικών ταινιών και τηλεοπτικών σειρών ; θα σε ενδιέφερε να γράψεις κάποιο ολοκληρωμένο κλασσικό έργο ή να ασχοληθείς με την σύνθεση ενός άλλου μουσικού είδους  ;


Η σύνθεση απαιτεί χρόνο και καθαρό μυαλό και όταν ασχολείσαι με τον κινηματογράφο ή άλλες τηλεοπτικές παραγωγές ο χρόνος είναι πολύ συγκεκριμένος και περιορισμένος για κάτι άλλο συνθετικά. Δεν θεωρώ τον εαυτό μου συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής αποκλειστικά. Έχω γράψει στο παρελθόν κομμάτια για συμφωνική ορχήστρα αλλά και για μικρότερα σύνολα με πολύ χαρά. Βέβαια είναι κομμάτια που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και για να συνοδέψουν εικόνα. Συνθέτω προγραμματική μουσική, δηλαδή έχω μέσα μου εικόνες που αποτυπώνονται μουσικά σε ένα χαρτί.

Έχει θέση ο λυρισμός στην μουσική σήμερα  στις αρχές του 21ου αιώνα ; απευθύνεται ο λυρισμός στο ευρύ κοινό ή σε ένα κοινό με ιδιαιτερότητες ;

Εξαρτάται σε ποιό είδος της μουσικής αναφερόμαστε. Στις μέρες μας έχουμε συνδυάσει το λυρικό στοιχείο με τη λόγια μουσική. Ο λυρισμός όμως στην μουσική τέχνη δεν είναι αποκλειστικά στοιχείο της λόγιας μουσικής, άρα δεν απευθύνεται κατ’ εμέ σε συγκεκριμένους αποδέκτες.

 
 
Τι σε εμπνέει στον κινηματογράφο;

Με εμπνέουν η προσεγμένη χρήση του χώρου και του χρόνου με σκοπό την επίτευξη διαφορετικών συναισθημάτων.  Ο συνδυασμός των αισθήσεων του ακροατή που συμμετέχει σε αυτήν την μοναδικά ετερόκλητη διαδικασία είναι που με συναρπάζει! Εκεί παίζει το ρόλο της και η μουσική, στην δημιουργία συγκεκριμένου κλίματος, στον επιτυχή αφυπνισμό των αισθήσεων.

Πόσο δύσκολο είναι για ένα νέο συνθέτη να δικτυωθεί και να κάνει γνωστό το έργο του στα μεγάλα studio της Ευρώπης και της Μέκκας του κινηματογράφου την Αμερική .

Δεν είναι εύκολο να σε εμπιστευτούν σε μία μεγάλη παραγωγή, ευρωπαϊκή ή αμερικάνικη, γιατί υπάρχει πληθώρα συνθετών πλέον. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και ο χώρος πολύ απαιτητικός. Εν τούτοις, πάντα υποστήριζα ότι εάν έχεις δουλέψει σκληρά και είσαι ταλαντούχος δικαιώνεσαι. Έχω δουλέψει σε ευρωπαϊκές αλλά και αμερικάνικες παραγωγές και η αλήθεια είναι ότι οι απαιτήσεις είναι υψηλές και στις δύο περιπτώσεις. Διαφέρουν οι άνθρωποι και η αντιμετώπιση πάνω στη δουλειά αλλά ο καθένας κρίνεται από το έργο του και τη συνέπεια του.

Έζησες και την εμπειρία των μεγάλων κινηματογραφικών φεστιβάλ συμμετέχοντας με δυο ταινίες τι  οφέλη αποκόμισες για την καριέρα σου;


Συμμετέχοντας σε κινηματογραφικά φεστιβάλ μεταξύ αξιόλογων συναδέλφων από όλο τον κόσμο μου δόθηκε η ευκαιρία να διευρύνω τους ορίζοντές μου ακούγοντας και συζητώντας δουλειές συναδέλφων, πράγμα που με ωθούσε να θέτω τον πήχη πιο ψηλά επιστρέφοντας Ελλάδα. Αναμφισβήτητα, το Φεστιβάλ των Καννών είναι το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ στην Ευρώπη και από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως.  Ως εκ τούτου, η διπλή συμμετοχή της μουσικής μου ήταν μια μεγάλη ηθική ικανοποίηση. Με τους Δημήτρη Αργυρίου(σκηνοθέτη του ONE LINE) και Τάσο Γιαπουτζή (σκηνοθέτη του ITS A GOOD LIFE)  ζήσαμε μια υπέροχη εμπειρία γεμάτη δυνατές συγκινήσεις, ιδίως κατά την προβολή των ταινιών, καθώς μας τίμησαν με την παρουσία τους εξέχοντες άνθρωποι του χώρου απ’  όλo τον κόσμο.  Παράλληλα, μου δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσω και να συναναστραφώ με κινηματογραφιστές παγκοσμίου φήμης.

H μοναξιά έχει θέση στην ζωή σου; ίσως  την επιζητάς  όταν συνθέτεις τις μουσικές σου ….



Η αλήθεια είναι ότι η ηρεμία και η ησυχία κατά την διάρκεια της σύνθεσης είναι απαραίτητες, αλλά όχι η μοναξιά και η απομόνωση. Τουλάχιστον όχι για μένα. Τυχαίνει να μπαίνω στο στούντιό μου στις 7 το πρωί και να βγαίνω αργά το βράδυ, αλλά σε αντίθεση με τους περισσότερους καλλιτέχνες δεν μου αρέσει η απομόνωση και η μοναξιά. Έχω δε την τύχη να είμαι πλούσιος από καλούς φίλους και να πλαισιώνομαι γενικά από ανθρώπους που με εκτιμούν και με αγαπούν πραγματικά. Είναι χαρά μου να περνώ πολλές ώρες μαζί τους όταν βέβαια μου το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις μου.



Μουσικά τι σε απασχολεί τώρα;

Αυτόν τον καιρό γράφω τη μουσική για ένα PC Game Αμερικάνικης παραγωγής που θα κυκλοφορήσει τον Ιανουάριο στις ΗΠΑ και την άνοιξη σε Ευρώπη και Ασία. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος για αυτήν μου την συνεργασία μιας και όλα δουλεύουν άψογα. Βρίσκεται σε στάδιο παραγωγής οπότε σε κάποια μελλοντική συνέντευξη θα μπορούμε να μιλήσουμε εκτενέστερα γι’ αυτό.

 
  
Ποια πράγματα σου προσφέρουν απόλαυση στον ελεύθερο χρόνο σου;

Για να είμαι ειλικρινής ο ελεύθερος μου χρόνος είναι πολύ περιορισμένος οπότε φροντίζω να τον αξιολογώ με τον καλύτερο δυνατό τρόπο! Με ευχαριστεί ιδιαίτερα να περνώ εποικοδομητικό χρόνο με φίλους. Επίσης φροντίζω να ακούω και να μελετάω διάφορα είδη μουσικής.

Γιώργο σε ευχαριστώ για την συνομιλία που είχαμε  και να σου ευχηθώ τα καλύτερα στις επόμενες  δουλειές σου


Σας ευχαριστώ πολύ….


* ο στάθης χαρπαντίδης συνομίλησε με τον Γιώργο Ξουλόγη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου