Broadway - New York : Η Jane Fonta μας «υπογράφει» επάνω στο πρόγραμμα της παράστασης ……

Follow by Email

“ Το ταξίδι , όπως και η αγάπη , εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα.” Alain de Botton Ελβετός συγγραφέας

Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Συνέντευξη με τον Βρετανό συνθέτη Michael Nyman




                         WHO IS WHO


Τον Michael Nyman τον κυριότερο ίσως εκπρόσωπο του Ευρωπαϊκού μινιμαλισμού, το ελληνικό κοινό τον γνώρισε μέσα από τις ταινίες του Πήτερ Γκριναγουέη με τον όποιο συνεργάστηκε αποκλειστικά ο συνθέτης . Με σπουδές πιάνου και μουσικής ιστορίας στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου, ο Nyman μέχρι το 1976 είχε εγκαταλείψει τη σύνθεση και προτιμούσε για μια δεκαετία να γράφει άρθρα και βιβλία για τη μουσική. Αυτός έγραψε πρώτος τον όρο μινιμαλισμός στα μουσικά του συγγράμματα , και από τότε μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει τη δική του συμφωνική ορχήστρα, έχει γράψει μουσική για σεξοκωμωδίες και βιντεοπαιχνίδια, έχει συνεργαστεί με τον ποπ σταρ Ντέιμον Αλμπαρν από το συγκρότημα των Blur και τους Divine Comedy, αλλά και με τον φημισμένο παραγωγό Μπράιαν Ινο, ενώ έγραψε το 1994 το πιο πετυχημένο εμπορικά σάουντρακ στη Μεγάλη Βρετάνια , που πούλησε τρία εκατομμύρια αντίτυπα για την ταινία «Μαθήματα πιάνου» της Τζέιν Κάμπιον .  Τα μουσικά θέματα του Michael Nyman χαρακτηρίζονται από την εκλεπτυσμένη αίσθηση του χιούμορ , από το ανοικτό μυαλό αλλά και από την δυνατότητα προσέγγισης διαφορετικού κοινού . Αυτά τα χαρακτηριστικά τον έκαναν τον σύνθετη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Μεγάλη Βρετανία 



                                Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ 



Έχετε εμφανιστεί στην Ελλάδα ποια είναι η γνώμη σας για το Ελληνικό κοινό;

- Το ελληνικό κοινό είναι θερμό, παρά πολύ φιλικό και εκδηλωτικό, επιθυμώ να επιστρέψω στην Ελλάδα γιατί μου αρέσει και θα το κάνω όποτε μπορώ , θέλω να ακούγεται η μουσική μου σε αυτήν τη χώρα όπου γεννήθηκαν οι πανανθρώπινες άξιες.

Ποια έννοια δώσατε εσείς στη λέξη «μινιμαλισμός» που πρώτος καθιερώσατε;

- Ο μινιμαλισμός είναι ένα κίνημα που εμφανίστηκε το 1968 με 1970 κυρίως στις Ηνωμένες Πολιτείες και έχει δεχθεί επιδράσεις από την μουσική των καου μπους , τα ακούσματα της υπαίθρου , την πόπ μουσική , συνδυάζοντας και συγκεντρώνοντας διαφορετικά ειδή μουσικής σε ένα ενιαίο σύνολο. Νομίζω ότι κατάφερε να εκφράσει μια ιστορική περίοδο , σήμερα νομίζω ότι εξελίσσεται σε κάτι άλλο. ….

Νομίζετε ότι από τους Έλληνες μουσικούς υπάρχουν κάποιοι που προσεγγίζουν τον μινιμαλισμό , αλλά και τον δικός σας τρόπο έκφρασης;

- Φοβάμαι ότι δεν γνωρίζω την ελληνική μουσική , μάλλον την αγνοώ. Ίσως την επομένη φορά που θα έρθω στην Ελλάδα και παραμείνω για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα , θα φροντίσω να πληροφορηθώ για την ελληνική μουσική , και τότε θα έχω γνώμη για τις επιρροές του μινιμαλισμού στην μουσική σας .

Έχετε επαφές με άλλους Ευρωπαίους μινιμαλιστές σύνθετες;

- Ναι τους γνωρίζω , δεν έχουμε παίξει όμως ποτέ μαζί, δεν έχουμε «βασανίσει» ο ένας τον άλλον παίζοντας σε κοινά γκρουπ, ότι κάνω το κάνω μονός μου

Πιστεύετε ότι το κίνημα του Μινιμαλισμού θα έχει μέλλον;


- Οπωσδήποτε δεν γνωρίζω τι θα κάνουν οι δισκογραφικές εταιρίες και αν θα συνεχίσουν να αγκαλιάζουν το είδος αυτό, ούτε γνωρίζω πως θα αντιδράσει το κοινό , αλλά εγώ θα εξακολουθήσω να δημιουργώ μουσική τόσο αναγνωρίσιμη όσο και η σημερινή.

Θεωρείτε ως την κορυφαία στιγμή της καριέρας σας την συνεργασία σας με την Τζέιν Κάμπιον στα «Μαθήματα πιάνου»;


- Αγαπώ όλες τις δουλειές που έκανα στον κινηματογράφο και δεν θα ήθελα να ξεχωρίσω καμία, όλες έχουν για μένα ανεκτίμητη συναισθηματική αξία , όσο για την Τζέιν Κάμπιον είναι ένας άνθρωπος που εκτιμώ βαθύτατα .

Να περιμένουμε κάποια νέα συνεργασία με τον Πήτερ Γκριναγουέη ;

- Δεν εξαρτάται αυτό βεβαία από έμενα αλλά από εκείνον , γι αυτό αυτήν την ερώτηση να την απευθύνεται σε εκείνον !!!!!


Σας ευχαριστώ για την σύντομη συνομιλία που είχαμε μαζί

- Παρακαλώ 



*Ο στάθης χαρπαντίδης συνομίλησε με τον Michael Nyman

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου