Broadway - New York : Η Jane Fonta μας «υπογράφει» επάνω στο πρόγραμμα της παράστασης ……

Welcome to my blog
“ Το ταξίδι , όπως και η αγάπη , εκφράζει μια απόπειρα να μετατρέψουμε το όνειρο σε πραγματικότητα.” Alain de Botton Ελβετός συγγραφέας

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2012

Συνέντευξη με τον Ελληνοαμερικανό συνθέτη και κιθαρίστα Nick Gravenites

Είναι Ελληνοαμερικανικός  και βετεράνος πλέον του ρύθμ εν μπλουζ  ο Nick Gravenites , γεννήθηκε στο Σικάγο το 1938 και είναι ο πρώτος λευκός που τόλμησε και μπήκε στα «κατάμαυρα» μπαρ - με το πιστόλι στην τσέπη - για να ακούσει τη μουσική που του αρέσει και αγαπάει από μικρός, τα μπλουζ. Τα τραγούδια που έγραψε για την Janis Joplin (ξεκίνησαν μαζί παίζοντας σε διάφορα  κλαμπ των Ηνωμένων Πολιτειών)   ή για τους Butterfield Blues Band, τραγουδιούνται και παίζονται σε δεκάδες εκτελέσεις μέχρι σήμερα, ενώ η τελευταία μεγάλη συνεργασία του με τον John Cipollina, πρώην μέλος των Quicksilver Messenger Service έμεινε για πάντα στην ιστορία του λευκού αμερικάνικου μπλουζ. Ο Nick είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες της αμερικάνικης σκηνής από το ροκ μέχρι το ρυθμ’ εντ μπλουζ και την ποπ και παραμένει, δραστήριος μέχρι και σήμερα γράφοντας όπως πάντα τραγούδια για τους καιρούς και τις συνήθειες που αλλάζουν για τους φίλους του και για τις όλο και λιγότερες καλές στιγμές. 

  Η  ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

Νίκο  Γκραβενίτη σε καλωσορίζω για άλλη μια φορά στη πατρίδα  και να σε πληροφορήσω πως είσαι ο δεύτερος λευκός μπλουζίτσας  μετά τον   Τζον Χάμμοντ  που επισκέπτεται την  περιοχή μας

Σ’ ευχαριστώ ……ξέρεις  χαίρομαι  που βρίσκομαι  ξανά στην  Ελλάδα  και όσο με αντέχουν  ακόμη τα πόδια μου  θα έρχομαι να σας παίζω ρυθμ εν μπλουζ ……
Διαπιστώνω πως έχεις ξεχάσει λίγο τα ελληνικά σου , αλήθεια πόσο Έλληνας  αισθάνεσαι;
Έχω καιρό να μιλήσω ελληνικά  γιατί τώρα πια ζω στο Σαν Φρανσίσκο και δεν έχω ακόμη γνωρίσει Έλληνες  για να μιλάω  μαζί τους .Όσο καιρό όμως ζούσα στο Σικάγο  είχα πολλούς Έλληνες φίλους  και  εξασκούσα τα ελληνικά μου  , κουβαλάω  την Ελλάδα μέσα μου   και τους  γονείς μου που  ήταν από το Παλιοχώρι της Αρκαδίας  αλλά τώρα  έχουν πεθάνει .

Σταθμός στην καριέρα σου  υπήρξε η   συνεργασία  και η φιλία σου  με την  Janis Joplin …..

Ήταν πολύ καλή μου φίλη και ήμουν  πολύ ευτυχισμένος που βρισκόμουν μαζί της  για μεγάλα χρονικά διαστήματα , δεν είχα κανένα πρόβλημα μαζί της περνούσαμε  ωραία εκείνα τα χρόνια .

Έχεις παίξει και σε συναυλίες μαζί της …..

Ναι βέβαια πριν ακόμη γίνει διάσημη   ήταν τότε που ήμασταν «κολλητοί»  , να σου πω κάτι  την Τζανις  Τσόπλιν  την ήξερα  προτού  αποφασίσει  ακόμη να παίξει ροκ εν ρολλ, στην αρχή μάλιστα της καριέρας της  τραγουδούσε ρυθμ εν μπλουζ  ήταν κάτι που το αγαπούσε πραγματικά

Επισκέπτεσαι κάθε χρόνο την Ευρώπη  

Όχι… σκέφτομαι μάλιστα να αποχωρήσω , να πάρω σύνταξη (;) αυτήν την εποχή  ολοένα και περισσότερο με απασχολεί  η σκέψη  να γράψω ιστορίες. Έγραψα για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα  μια σειρά άρθρων  σε ένα μπλούζ περιοδικό το “Blues  Review” , ενώ τώρα γράφω ένα βιβλίο  που του έχω δώσει τον προσωρινό τίτλο «Οι νεκροί πληρώνουν το νοίκι μου» !!!!!

Πριν αρχίσει η συναυλία  μου έλεγες  ότι γράφεις αυτόν τον καιρό  τη μουσική  για μια ταινία αφιερωμένη  στη ζωή της Τζάνις Τσόπλιν  μίλησε μου για  αυτήν τη δουλειά 

Αυτόν το διάστημα  γυρίζονται στην Αμερική δυο ταινίες  με θέμα την ζωή της Τσόπλιν  και για τις οποίες έχω γράψει μερικά τραγούδια , όταν αυτές οι ταινίες θα αρχίσουν να προβάλλονται  στις αίθουσες της Αμερικής  οι παραγωγοί θα μου πληρώσουν τα πνευματικά μου δικαιώματα  και όπως καταλαβαίνεις  θα βγάλω αρκετά χρήματα  για τα γηρατειά μου (ξεκαρδίζεται στα γέλια )  
  
Πόσους  δίσκους έχεις ηχογραφήσει μέχρι  σήμερα ;

Θα πρέπει να πλησιάζω τους 50   αν δεν κάνω λάθος

Θα ήθελα να μου σχολιάσεις  με μερικές  λέξεις  τους παρακάτω καλλιτέχνες

Buddy Guy : ένας από τους κορυφαίους καλλιτέχνες του Σικάγο μπλουζ
John Hammond:   ένας καλός φίλος και ένας καλλιτέχνης που τραγουδάει  το μπλουζ τόσα χρόνια on the road ……

B.B.King: είναι σαν ένας καλός παππούς   , ένας πολύ καλός και ευγενικός άνθρωπος

 Robert Gray : συνήθως οι μαύροι καλλιτέχνες του  μπλουζ είναι ηλικιωμένοι  και πραγματικά χαίρομαι να βλέπω έναν νέο καλλιτέχνη σαν τον  Ρόμπερτ Γκρέυ  να πηγαίνει τόσο καλά

Paul  Butterfield :  για αυτόν ταιριάζει μια ελληνική λέξη  ΤΡΑΓΩΔΙΑ !!!!!! να την γράψεις με κεφάλαια γράμματα . (πέθανε από υπερβολική δόση ναρκωτικών  , ο Πολ Μπάτερφιλντ  μαζι με τον Μαικλ Μπλούμφιλντ  την Τζανις Τσόπλιν και τον Νίκο Γραβενίτη  έγραψαν χρυσές σελίδες στην μουσική σκηνή  της Καλιφόρνιας , και η ειρωνεία της  τύχης πέθαναν και οι τρεις από  υπερβολική χρήση  ναρκωτικών  μοναδικός επιζών ο Νίκος Γκραβενίτης . 

* Ο στάθης χαρπαντίδης  συνομίλησε με τον Νίκο Γκραβενίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου